Ο Louis Armstrong λέει «Hello Dolly»!

Written by on 17/06/2024

Στις 3 Δεκεμβρίου 1963, ο Louis Armstrong και οι All Stars βρίσκονταν σε ένα στούντιο ηχογράφησης της Νέας Υόρκης για να ηχογραφήσουν ένα τραγούδι για την Kapp Records. Ήταν η πρώτη φορά που ο Louis ήταν στο στούντιο για περισσότερα από δύο χρόνια και ήταν εκεί μετά από αίτημα, και ως χάρη στον Joe Glaser, ο οποίος με τη σειρά του βοηθούσε τον Dave Kapp, αδερφό του Jack Kapp, του παλιού της Decca, επικεφαλής της A&R, καθώς και ένας φίλος που συνδέει το τραγούδι. Το ένα από τα δύο τραγούδια που ηχογράφησαν ήταν το “Hello Dolly” από μια νέα παράσταση στο Μπρόντγουεϊ που βρισκόταν ακόμη σε προπαραγωγή, το άλλο τραγούδι από μια εμπνευσμένη από τον Έλβις Πρίσλεϊ παράσταση στο Μπρόντγουεϊ που είχε τρέξει για 600 παραστάσεις, αλλά είχε κλείσει ένα χρόνο νωρίτερα. Κανένα από τα δύο τραγούδια δεν φαινόταν να έχει τα σωστά συστατικά για επιτυχία, με τον ίδιο τρόπο που δεν είχαν οι περισσότεροι από τους πρόσφατους δίσκους του Louis. Γεγονός είναι ότι ο Louis ήταν για τελευταία φορά στο τσαρτ σινγκλ του Billboard στα τέλη του 1956 με το “Blueberry Hill”.

 

 

Παρά όλα όσα έμοιαζαν να είναι αντίθετα με τον δίσκο, στις 15 Φεβρουαρίου 1964, μπήκε στα charts του Billboard στο Νο. 76. Δώδεκα εβδομάδες αργότερα, στις 9 Μαΐου 1964, το “Hello Dolly” έριξε τους Beatles και το  “Can’t Buy Me Love” από την πρώτη θέση, και με αυτόν τον τρόπο ολοκλήρωσε δεκατέσσερις συνεχόμενες εβδομάδες No.1. Το “Hello Dolly” πέρασε μόνο μια εβδομάδα εκεί και χτυπήθηκε από την κορυφή από το “My Guy” της Mary Wells, αλλά τίποτα από αυτά δεν ενόχλησε τον Satchmo –  Louis, ο οποίος είχε πια επιστρέψει.

Με το “Hello Dolly” να ανεβαίνει στα charts, ο Kapp δεν έχασε χρόνο και έβαλε τον Louis και τους the All-Stars σε ένα στούντιο στο Λας Βέγκας για να ηχογραφήσουν δέκα ακόμη τραγούδια που έγιναν το άλμπουμ Holly Dolly. Κάπως έτσι, αποδείχθηκε νικητής αφού ο Kapp κυκλοφόρησε βιαστικά το άλμπουμ τον Μάιο και μέχρι τις 13 Ιουνίου το LP είχε φτάσει στο Νο. 1 στο Billboard chart και έμεινε εκεί για έξι εβδομάδες, αντικαθιστώντας ολοκληρωτικά την Original Cast Recording του Hello Dolly.

 

Ίσως το πιο ειρωνικό από όλα ήταν όταν ο Louis και οι All-Stars, έπαιξαν στο Newport Jazz Festival τον Ιούλιο, δεδομένων των αρνητικών σχολίων από την αδελφότητα της τζαζ για το “Hello Dolly”, όπου έπρεπε να παίξει δύο εκδοχές του τραγουδιού. Ανάμεσα σε όλη τη ταραχή γύρω από τον Louis, η οποία και κορυφώθηκε στα charts, στις 2 Ιουλίου ανακηρύχθηκε η «Ημέρα του Λούις Άρμστρονγκ» στην Παγκόσμια Έκθεση στο Corona Park του Flushing Meadows και μάλιστα μόλις λίγα τετράγωνα από το σπίτι του.

 

Με βάση την παγκόσμια επιτυχία του “Hello Dolly”, έγινε Νο. 4 στη Βρετανία, Νο. 3 στην Ολλανδία, Νο. 8 στη Γερμανία και μπήκε στο Top 10 σε πολλές άλλες χώρες, ο Louis ήταν και πάλι σε ζήτηση, κερδίζοντας υψηλότερες αμοιβές για τις συναυλιακές του εμφανίσεις από ό,τι είχε κάνει για μερικά χρόνια. Κάθε συναυλία περιλάμβανε το ρεκόρ επιτυχίας του. Το 1965 ο Λούις ταξίδεψε πίσω από το Σιδηρούν Παραπέτασμα, παίζοντας επτά νύχτες στην Lucarna Hall της Πράγας, μετά από τις οποίες έπαιξε και στο Ανατολικό Βερολίνο.

 

Όπως ανέφερε και ο ίδιος ο Λούις λίγο αφότου έριξε τους Beatles από την πρώτη θέση, «Σίγουρα είναι ωραίο να βρίσκομαι εκεί πάνω με αυτούς τους Beatles».

 


Άνοιξη 100.7 Live

Current track

Title

Artist

698 55 70 111

Άνοιξη 100,7 FM

Powered by WpChatPlugins

This website is using cookies to improve the user-friendliness. You agree by using the website further.